Πόσο επηρεάζει η ψυχολογική μας διάθεση τις διατροφικές μας συνήθειες;

Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες ο τρόπος που σχετιζόμαστε με την τροφή μας, οι επιλογές της τροφής μας ακόμα και ο χρόνος που τρώμε και οι συνθήκες σχετίζονται κατά πολύ με την ψυχική μας διάθεση, με την φροντίδα του εαυτού μας που κάθε μέρα καθρεφτίζεται στο σώμα μας.

Πότε η διατροφή μου δεν είναι σωστή;

  • Τρώω μεγάλες ποσότητες φαγητού (γεμίζω δεύτερη και τρίτη φορά το πιάτο μου)
  • Τρώω γρήγορα και καταπίνω αμάσητη την τροφή
  • Τρώω χωρίς να πεινάω
  • Τρώω κρυφά και προσπαθώ να κρύψω τις ποσότητες του φαγητού από τους άλλους
  • Νιώθω ενοχές
  • Συνεχίζω το φαγητό ακόμα κι αν έχω χορτάσει
  • Μου αρέσει το γρήγορο φαγητό (αποφεύγω να μαγειρεύω)

 Ποια συναισθήματα επηρεάζουν την διατροφή μας;

  • Ο θυμός που δεν εκφράζεται. Πολλές φορές ενώ θα έπρεπε να μιλήσουμε, να εκφράσουμε τον θυμό μας ή να διαφωνήσουμε, αυτό που κάνουμε είναι να καταφύγουμε στο ψυγείο ψάχνοντας την τροφή που θα «απαλύνει» τον θυμό μας. Επίσης εκείνες τις στιγμές νιώθουμε μια στιγμιαία ανακούφιση, η προσοχή μας στρέφεται στην αίσθηση της γεύσης. Αναρωτηθήκαμε όμως που έχει πάει ο θυμός; Με πόσα στρώματα φαγητού τον καλύψαμε μέχρι να ξαναεμφανιστεί ακόμα πιο έντονος;
  • Το άγχος επίσης είναι ένα συναίσθημα που μας ωθεί στην κακή διατροφή. Μάλιστα σε περιόδους άγχους δεν μασάμε την τροφή, απλά καταπίνουμε. Κυρίως όμως καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες από junk food.
  • Η θλίψη επίσης μας ωθεί σε ανθυγιεινές διατροφικές συμπεριφορές πλούσιες σε υδατάνθρακες. Από την άλλη η θλίψη μπορεί κάποιες φορές να μας «κλείσει το στομάχι» και να μείνουμε νηστικοί που πάλι δεν κ΄’ανει καλό στον οργανισμό τον οργανισμό.
  • Πολλοί άνθρωποι έχουν μάθει να οχυρώνονται πίσω από τα κιλά τους για να κρύψουν άλλες ανασφάλειες που σχετίζονται με τις ευθύνες της ζωής τους.

Τα περιττά κιλά μπορούν να καλύψουν ψυχολογικά προβλήματα που ακόμα και αν το άτομο κάνει δίαιτα και χάσει κάποια από αυτά, τα προβλήματα θα εξακολουθούν να υπάρχουν.

Το άγχος μιας δίαιτας μπορεί να στρέψει το άτομο στο φαγητό για να χαλαρώσει και να αισθανθεί καλύτερα και έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος, από τον οποίο είναι δύσκολο να βγει.

 

Η θεραπευτική προσέγγιση

Η θεραπευτική προσέγγιση περιλαμβάνει την έκφραση των συναισθημάτων και την απόκτηση της αίσθησης του εαυτού. Ποιος είμαι; Πως λειτουργούν οι αισθήσεις μου; Ποια είναι η σχέση μου με το σώμα μου; Ποια είναι η σχέση μου με τον εαυτό μου;

Αυτή η προσέγγιση δεν μπορεί να γίνει από κάποιον διαιτολόγο. Κρίνεται απαραίτητη και η ψυχοθεραπευτική προσέγγιση από ψυχολόγο.

 

© Copyright 2017, Δήμητρα Ζιώγα, Ψυχολόγος Θεσσαλονίκη
All Rights Reserved | Power by Κατασκευή Ιστοσελίδων - Χρυσός Οδηγός

Για ραντεβού καλέστε μας στο +30 6947 264 936